ניהול זמן !!!

אחת הבעיות המרכזיות עליהן מתלונן בעל עסק היא זמן. ככל שהעסק גודל בעל העסק מרגיש לחוץ יותר עצבני יותר, לא עומד בעומס, יש תקלות וכמובן שאפשר לשכוח משעות עבודה נורמליות שלא לדבר על חופשים.

מומלץ לקחת פנקס ועט ולרשום מטלות עתידיות. לאחר מכן, יש לקחת כל מטלה ולהגדיר אותה בזמן. גם זמן משוער לביצוע המשימה וגם תאריך התחלה וסיום לפי הזמן המשוער. לבסוף יש לסדר את המטלות לפי סדר עדיפות.

נשמע פתרון פשוט מידי??? אכן כך!

פשוט אבל עובד!!!

התחילו להכין רשימות מיד והתוצאות לא יאחרו לבוא...

טוהר מולטימדיה

הדרך שלך להצלחה!!!

מתחרים זה טוב?!?

מאת: אדיר עדני הכהן  |  פורסם ב: 10.02.2013 / 12:32:02

 

מתחרים זה טוב לעסקים?!?
 
לעיתים אני מקבל טלפון מלקוח שלי שנשמע קצת לחוץ״. אל תשאל״ הוא רוטן אל השפופרת... ״הולכים לפתוח באיזור עוד עסק כמו שלי״. ״נו״ אני אומר...״ואיפה הבעיה?״ ״איפה הבעיה? מה אתה רציני? הולכת להיות כאן תחרות״. ״ומה רע בתחרות״ אני שואל ומוסיף... ״מי לדעתך ייתן את השירות הכי טוב ללקוח?״ ״ברור שאני״ הוא עונה לי. ״ומי לדעתך ימכור מוצרים איכותיים יותר?״ ״אני, ברור שאני״ הוא מוסיף בביטחון. ״אז מה הבעיה״ אני שואל? ״אם עד עכשיו היית מעולה, עכשיו כשיש מתחרה באיזור, אתה תהיה פחות איכותי, או יותר איכותי במוצרים ובשירות שלך?״ ״ברור שיותר״ ״ מצוין!!! אז תחרות תעשה לך רק טוב!!!
 
אז מה עושים כשיש מתחרים?
• קודם כל חשוב להבין שהמתחרה שלך הוא המנוף לעסק שלך. כאשר יש לך מתחרה באיזור, יש לך יכולת אמיתית לבחון את עצמך ובכך לקבל מוטיבציה להשתפר. אחת הבעיות החמורות ביותר בעסק, הינה דריכה במקום, הדבר שבעל עסק צריך יותר מכול הוא: לקום בבוקר ולדעת שהיום הוא צריך להתאמץ כדי להיות הכי טוב. הלקוחות שלך רוצים וצריכים לראות שאתה כל הזמן מתאמץ בשבילם. תתאמץ יותר, יעריכו אותך יותר.
• בנה לעצמך אסטרטגיה מול המתחרה. למד אותו. בדוק כיצד הוא מתייחס ללקוחותיו, איך שירות הלקוחות שלו? מה הערך מוסף שהוא נותן בעסק שלו וכן הלאה... עד שמפת העסק שלו תהיה מול העיניים שלך. עכשיו כשאתה יודע מי ומה עומד מולך, מה שנשאר לך זה פשוט להיות יותר טוב!!!
 
• בנה לעצמך תדמית ומיתוג שיבדלו אותך מהמתחרים שלך. חשוב מה אתה יכול לעשות, כדי שהלקוחות באיזור יעדיפו אותך יותר, בנה את התדמית הזו בתוך אמצעי השיווק שלך.
 
• הוסף גימיק שיווקי שהלקוחות שלך יאהבו. זה יכול להיות מבצע שווה במיוחד, הגרלה, התחייבות לשירות בבית הלקוח, משלוח חינם ועוד. מומלץ לחשב את העלויות שלך בחוכמה, בכדי שלא יצא שכרך בהפסדך.
 
• אל תתפתה להוריד מחירים. מחירים נמוכים לא בהכרח יזמינו לקוחות איכותיים, מה גם שלא יאפשרו לך לתת שירות כמו שאתה רוצה. תן למתחרים שלך להוריד את המחירים למחירי רצפה. בשלב מסויים הם ישלמו את המחיר, כמו עסקים רבים שנכשלים בגלל חישוב לא נכון של עלויות מול הוצאות, בגלל עומס ואי יכולת לתת שירות או בגלל התעסקות רבה מידי עם רווחים נמוכים מידי, אתה תהיה יקר יותר, אך התדמית שתבנה לעצמך תהיה של מוצר או שירות איכותיים יותר. גם אם נראה שלקוח יחפש את הזול, אתה תופתע לגלות שלקוחות מעדיפים לשלם יותר כדי לקבל יותר.
 
ונסיים בסיפור קצר שסיפר לי יהושע ליברמן הי״ו, לקוח וחבר יקר.
 
אדם אחד בא אל הרב כשהוא כולו חיוור. ״ מה קרה אבריימי ״ שואל הרב ״עונה לו אבריימי ״ כבוד הרב. אתה יודע שיש לי חנות פלאפל כבר 20 שנה. לפני שבוע פתחו בשני הצדדים שלי שתי חנויות לממכר פלאפל. בצד ימין תלה הבעלים שלט גדול עליו כתוב ״הפלאפל הכי טעים בעיר״. בצד שמאל שלי תלה הבעלים שלט גדול עליו כתוב ״הפלאפל הכי משתלם בעיר״. מה אני אעשה?!?!? ענה לו הרב ״מה הבעיה?!? תלה אתה שלט ״הכניסה מכאן״.
תגובות הגולשים